Dynamiczny rozwój przemysłu sprawił, iż potrzebne stały się zmiany w koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean manufacturing to jedna z takich planów. Jej misją jest zwiększenie efektywności procesu produkcyjnego w danym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można domyślić się, zamysł ten ma swój początek w Japonii, znanej z szeroko rozumianego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z eliminowaniem jakichkolwiek czynności wykonywanych podczas produkcji, a przy tym całkowicie niepotrzebnych. lean marketing Nadrzędnym zadaniem lean managment jest zatem zminimalizowanie marnotrawienia zarówno w wymiarze siły roboczej jak i eksploatowanych półproduktów. Wdrożenie metod lean management stwarza szansę uzyskania takich korzyści, jak poprawa produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki między pracownikami w firmie z reguły poprawiają się. Jest to związane z efektywniejszą komunikacją. Co nie bez znaczenia rozwiązania z obszaru lean management mogą być wdrażane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej wielkości. To, co jest priorytetem to sprawność dokonania weryfikacji, które czynności są zbędne dla firmy.