lean marketing

Gwałtowny postęp w przemyśle sprawił, iż niezbędne stały się zmiany w modelach kierowania zakładami produkcyjnymi oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean manufacturing to jedna z takich koncepcji. Jej zadaniem jest zmaksymalizowanie efektywności czynności produkcyjnych w danym zakładzie. Jak łatwo można wydedukować, koncepcja ta wywodzi się z Japonii, słynącej z szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z ograniczeniem do minimum wszelkich czynności podejmowanych w toku produkcji, a jednocześnie zupełnie niekoniecznych. Najważniejszym zadaniem lean managment jest zatem zmniejszenie marnotrawienia zarówno w aspekcie pracy zatrudnionych jak i eksploatowanych materiałów. Wdrożenie form działania lean management daje możliwość zdobycia takich rezultatów, jak wzrost produktywności oraz jakości wyrobów.
lean materiały szkolenia
Także stosunki między pracownikami w zakładzie z reguły poprawiają się. Jest to związane z skuteczniejszą komunikacją. Co istotne sposoby działania z zakresu lean management mogą być wdrażane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co jest priorytetem to sprawność dokonania oceny, które czynności są zbędne dla firmy.

Dodaj komentarz